Jest jak Jest – Mam Wybór!  to kampania edukacyjna skierowana do wszystkich kobiet zmagających się z nowotworem piersi, Amazonek należących do Federacji, mediów, a także do szerokiej opinii publicznej.

GŁÓWNE ELEMENTY KAMPANII:

  • Spektakl „Jest jak jest” w Twoim mieście – sprawdzaj na facebooku Federacji Stowarzyszeń Amazonki, gdzie aktualnie możesz zobaczyć spektakl, w którym Agnieszka Różańska, aktorka poznańskiego Teatru Nowego wciela się w postać Prudencji – kobiety zmagającej się z chorobą nowotworową. Spektakl w reżyserii Tomasza Szymańskiego jest adaptacją tekstu Maliny Stahre-Godyckiej - poznanianki od wielu lat mieszkającej w Szwecji. Po każdym spektaklu organizujemy spotkanie z udziałem członkiń jednego z 210 lokalnych klubów Amazonek.
    • Rozmawiaj z bliskimi – Nie bój się rozmawiać ze swoimi najbliższymi – rodziną, przyjaciółmi, także na najtrudniejsze tematy związane z chorobą. Zaproś ich na spektakl, aby uświadomić im, że choroba to część życia, a nie temat tabu.
  • Partnerska współpraca z lekarzami – Masz prawo pytać swojego lekarza i wspólnie z nim decydować, jaka metoda leczenia jest najlepsza dla Ciebie. Chcemy wzmocnić dialog i wzajemne zrozumienie pomiędzy lekarzami i osobami chorymi (zrozumienie ich potrzeb, obaw, oczekiwań), tak, by efekty leczenia były jak najlepsze.
    • Poznaj dostępne metody leczenia i pytaj lekarza, która jest najlepsza dla Ciebie.
    • Rozmawiaj nie tylko z lekarzem – do Twojej dyspozycji są także psychologowie w ośrodkach onkologicznych i personel: pielęgniarki, terapeuci.
    • Dowiedz się jakie są zalecenia European Society for Medical Oncology (ESMO) dotyczących udziału pacjenta w wyborze metod terapii - Lekarz powinien w pierwszej kolejności brać pod uwagę względy medyczne, ale równie ważne powinny być preferencje pacjenta, jego status socjoekonomiczny i psychologiczne aspekty leczenia.
  • Pobierz nasze materiały edukacyjne – w trakcie kampanii przygotujemy poradnik pt. Jest jak jest, raka piersi, w którym nacisk zostanie położony na rolę komunikacji w chorobie nowotworowej. Poinformujemy Cię o tym na naszej stronie internetowej oraz na facebooku

OBEJRZYJ SPOT KAMPANIJNY:

 

PRZESŁANIE KAMPANII „JEST JAK JEST – MAM WYBÓR”:

  • Nie rezygnuj z życia - Choroba nowotworowa oznacza pewien nowy etap w życiu chorych kobiet i ich rodzin – jest jak jest, ale nie można rezygnować z życia;
  • Rozmawiaj i pytaj - Komunikacja z lekarzem / zespołem lekarzy, psychologiem, rodziną
    i bliskimi jest ogromnie ważna – jest jak jest, ale musimy nauczyć się rozmawiać o chorobie, o życiu w chorobie;
  • Jest jak Jest to także przesłanie dla kobiet, które osiągnęły 5-letnią remisję, zaś stale obawiają się o nawrót choroby; to stan, w którym trzeba nauczyć się żyć, tak by choroba nie odebrała nam prawa do cieszenia się życiem „po raku”;
  • Jest jak Jestto wreszcie próba przełamania etosu i działań pod znakiem „różowej wstążki”, to codzienność w chorobie nowotworowej tysięcy Polek zmagających się
    z rakiem, a nie jedynie akcje, które mają na celu solidaryzowanie się z kobietami chorymi na raka piersi;
  • Jest jak Jest – to także odniesienie do niedoskonałości systemu ochrony zdrowia, który stawia przed Amazonkami bardzo wysokie wymagania, zaś przed chorymi – nierzadko konieczność podjęcia indywidualnych starań o niezbędną opiekę, dostęp do leków czy rehabilitacji;
  • Jest jak jest, ale to nie przekreśla prawa do godnego życia z chorobą nowotworową i leczenia zgodnie z najlepszą wiedzą medyczną;
  • Jest jak Jest – to także przesłanie dla Amazonek działających w Federacji i duża potrzeba pracy na rzecz zmiany świadomości; dziś to nie sama idea marszy czy organizowania badań profilaktycznych jest narzędziem dla dalszego rozwoju ruchu Amazonek, ale pozyskiwanie edukacja, mądre zarządzanie rozwojem klubów i gromadzenie środków na akcje i działania dające największe korzyści dla samych chorych i ich bliskich.
Z bagażem ponad 20 lat doświadczeń, zapleczem 210 klubów, zespołem ponad 1200 ochotniczek i 25 tysięcy zrzeszonych Amazonek – jako Federacja jesteśmy gotowi, by wejść w nowy etap aktywności naszego ruchu. Jestem przekonana, że czas na propagowanie raka piersi wyłącznie przez pryzmat akcji pod znakiem „różowej wstążki” już minął, a nadal tak bardzo wiele jest do zrobienia. Tak jeśli chodzi o dalsze szerzenie świadomości, jak i pracę, na rzecz Amazonek i wszystkich kobiet zmagających się z rakiem piersi. Dlatego właśnie główna idea kampanii Jest jak jest – Mam Wybór! to skupienie się wokół kobiet chorych na raka piersi, niezależnie od podtypu czy etapu choroby i pokazanie, że rak piersi musi być traktowany jak choroba przewlekła, z którą przyszło nam żyć. I co niezwykle ważne – że nie odbiera nam prawa do „normalnego” i godnego życia”Krystyna Wechmann, Prezes Federacji Stowarzyszeń Amazonki. 

KONTAKTY:
Znajdź Twój najbliższy klub Amazonek, przyjdź i dowiedz się więcej

Skontaktuj się z Federacją Stowarzyszeń Amazonki

 

Organizator:

Partnerzy:

         

Patroni medialni: